Miejskie Przedszkole "Mali Odkrywcy" w Ełku

Rekrutacja

REKRUTACJA 2024/2025

       19 lutego 2024 r. rozpoczyna się rekrutacja do miejskich przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w Ełku.

W dniach 12-16.02.2024 Rodzice dzieci obecnie uczęszczających do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznej szkole podstawowej składają deklaracje o kontynuacji wychowania przedszkolnego na rok szkolny 2024/2025 w przedszkolach, szkołach do których uczęszczają ich dzieci.

Elektroniczna rekrutacja nowych kandydatów do przedszkoli rozpoczyna się 19.02.2024 r. i odbywa się poprzez stronę: https://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/elk

Wnioski wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów można składać do 8 marca 2024 r. Kolejność złożenia wniosków nie wpływa na wynik rekrutacji.

 

UWAGA !!!

W celu potwierdzenia punktacji do wniosku należy dołączyć komplet dokumentów, w zależności od zaznaczonych we wniosku kryteriów.

Załączniki pobieramy na stronie, gdzie wypełnialiśmy wniosek:

https://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/elk/Files

 

Wypełnianie wniosku:

Na pierwszej stronie wniosku wybieracie Państwo placówkę, do której chcielibyście w pierwszej kolejności zapisać dziecko. Na dole tej strony można wpisać maksymalnie trzy placówki: jedną pierwszego wyboru oraz dwie „rezerwowe” (drugiego i trzeciego wyboru) do których chcielibyście zapisać dziecko w przypadku, gdy w wybranym w pierwszej kolejności przedszkolu (oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej) zabraknie miejsc.

Jeśli wybierzecie Państwo tylko jedną placówkę, zmniejszycie swoje szanse na przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.

 

Jeśli wypełnili Państwo wniosek za pośrednictwem strony internetowej, został on zarejestrowany w systemie.

Wydrukowany wniosek wraz z załącznikami należy podpisać i dostarczyć do przedszkola pierwszego wyboru w terminie 19.02-08.03.2024 r.

Do wniosku należy dołączyć wszystkie wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie wybranych kryteriów rekrutacji.

Uwaga! Wypełnienie wniosku na stronie internetowej bez jego wydrukowania, podpisania i dostarczenia do przedszkola spowoduje, że dziecko nie będzie brało udziału w procesie rekrutacji i straci możliwość przyjęcia do przedszkola!

Nabór obejmuje wszystkie miejskie przedszkola w Ełku, we wniosku wskazujemy przedszkole pierwszego wyboru oraz maksymalnie 2 przedszkola rezerwowe.

 

Weryfikacja dokumentów

Po złożeniu wniosku w przedszkolu otrzymają Państwo potwierdzenie jego przyjęcia. Dyrektor przedszkola pierwszego wyboru jest odpowiedzialny za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zwartych we wniosku z informacjami w systemie elektronicznym.

 

Postępowanie rekrutacyjne

Postępowanie rekrutacyjne prowadzi komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola. O przyjęciu nie decyduje kolejność zgłoszeń, a kryteria pierwszego i drugiego etapu rekrutacji.

 

KRYTERIA NABORU:

Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria ustawowe:

1. wielodzietność rodziny kandydata;

2. niepełnosprawność kandydata;

3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;

4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;

5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;

6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;

7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.

W/w kryteria mają jednakową wartość.

Ustalona wartość: każde kryterium – 60 pkt.

 

Na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego (uzupełniającego) obowiązują kryteria określone w uchwale XXIV.226.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 25 listopada 2020 r.:

1. kandydat sześcioletni objęty obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym oraz kandydat pięcioletni i kandydat z odroczonym obowiązkiem szkolnym, ubiegający się o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej położonej w odległości do 3 km od miejsca zamieszkania – 30 pkt;

2. pozostawanie obojga rodziców, a w przypadku samotnego wychowywania dziecka pozostawanie rodzica w zatrudnieniu lub prowadzenie działalności gospodarczej lub pobieranie nauki w systemie dziennym lub prowadzenie działalności rolnicze – 10 pkt;

– pozostawanie jednego z obojga rodziców w zatrudnieniu lub prowadzenie działalności gospodarczej pobieranie nauki w systemie dziennym lub prowadzenie działalności rolniczej – 5 pkt;

3. zamieszkiwanie w Ełku i rozliczanie podatku dochodowego w Urzędzie Skarbowym w Ełku przez obojga rodziców, a w przypadku samotnego wychowywania dziecka przez jednego rodzica – 10 pkt;

– zamieszkiwanie w Ełku i rozliczanie podatku dochodowego w Urzędzie Skarbowym w Ełku tylko przez jednego z rodziców – 5 pkt;

4. ubieganie się rodzeństwa dziecka kontynuującego edukację w danym przedszkolu na podstawie deklaracji – 5 pkt;

 

Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w rekrutacji podstawowej 15 marca 2024 r.

Wyniki mogą Państwo sprawdzić logując się do systemu elektronicznego lub w przedszkolu na wywieszonej liście.

 

Potwierdzenie woli przyjęcia do przedszkola

Aby dziecko zakwalifikowane w procesie rekrutacyjnym zostało przyjęte do danego przedszkola rodzice muszą potwierdzić w nim wolę przyjęcia dziecka w rekrutacji podstawowej od 18 marca do 20 marca 2024 r. Dopiero wtedy dziecko uzyska status przyjętego do przedszkola.

 

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych w rekrutacji podstawowej nastąpi 22 marca 2024 r. o godz. 15:00.

Czas realizacji:

Rodzaj czynności
Terminy
w postępowaniu rekrutacyjnym
Terminy
w postępowaniu uzupełniającym
Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
 19.02.2024 r.
– 08.03.2024 r.
22.04.2024 r.
– 26.04.2024 r.
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności ustawowych.
11.03.2024 r.
– 13.03.2024 r.
29.04.2024 r.
– 30.04.2024 r.
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych/ zakwalifikowanie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej nie jest równoznaczne z jego przyjęciem.
 
15.03.2024 r.
 
06.05.2024 r.
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia – w postaci pisemnego oświadczenia.
18.03.2024 r.
–  20.03.2024 r.
07.05.2024 r.
   – 08.05.2024 r.
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
22.03.2024 r.
godz.15:00
10.05.2024 r.
godz. 15:00
 
Informacje na stronie Urzędu Miasta w Ełku
https://bip.elk.warmia.mazury.pl/procedury/11/184/REKRUTACJA/