Miejskie Przedszkole "Mali Odkrywcy" w Ełku

rok szkolny 2024/2025

                                                                                                           

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”

       Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025 jest programem nakierowanym na wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz modernizację bibliotek. Główny cel programu jest wsparcie, promocja i rozwój czytelnictwa w Polsce, kształtowanie postaw proczytelniczych, zwiększanie dostępu do wszelkich formatów książek.

 

                                                                                                                               

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna Nasza Polska Cała”    

       Głównym celem projektu „Piękna Nasza Polska Cała” jest kształtowanie postaw patriotycznych u najmłodszych, uwrażliwienie ich na piękno, folklor i tradycje Polski oraz kształtowanie tożsamości narodowej dzieci.

 

                                                                                                                            

Program edukacyjny „Przedszkole Bez Owsików”

       Głównym celem programu jest kształtowanie odpowiednich nawyków w zakresie dbania o czystość rąk, kształtowanie postawy prozdrowotnej oraz oswajanie zagadnienia owsików wśród dzieci i ich rodziców.

 

                                                                                                                  

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury” 

       Celem głównym projektu „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury” jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa, wprowadzenie dziecka w świat literatury.

 

                                                                                                                     

Program Edukacyjny #20minutdlaMATEMATYKI 

       Głównym celem projektu #20minutdlaMATEMATYKI jest realizacja Dziecięcej Matematyki® autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji. Angażowanie przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych.

 

                                                                                                          

Ogólnopolski Program Edukacyjny „Skąd się biorą produkty ekologiczne” 

       Celem programu „Skąd się biorą produkty ekologiczne” jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

 

                                                                                                                 

Projekt Szkoła dostępna dla wszystkich” 

       Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji nauczycieli specjalistów (pedagogów, psychologów, pedagogów specjalnych, logopedów) w zakresie udzielania adekwatnego wsparcia do potrzeb dla wszystkich grup odbiorców (dzieci, rodziców, nauczycieli).

 

                                                                                                                      

Ogólnopolska Akcja „Dzieciaki Mleczaki” 

       Głównym celem akcji „Dzieciaki Mleczaki” jest wzrost świadomości dzieci na temat roli mleka i produktów mlecznych w ich diecie, kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, aby przedszkolaki rozwijały się prawidłowo i zdrowo rosły.

 

                                                                                                                         

Program edukacyjny Sztuka widzenia” 

       Celem programu edukacyjnego „Sztuka Widzenia” jest odkrywanie przez dzieci świata wizualnego: fotografii, malarstwa, filmu, sztuki nowoczesnej m.in. poprzez stwarzanie okazji do kreatywnej zabawy, tworzenia, malowania, rysowania, wycinania.

 

                                                                                                                       

Innowacja pedagogiczna Jestem mistrzem kodowania” 

       Głównym celem wprowadzenia i realizowania innowacji „Jestem mistrzem kodowania” jest rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych w najbardziej przyjazny przedszkolakom sposób, czyli poprzez zabawę, ruch, doświadczanie i eksperymentowanie.